Muppsala-stadens värld.


Igår var jag och Nickluspicklus i den stora Uppsalastaden. Det var mysigt. Vi vandrade runt på stan, käkade glass, dinglade med benen i ån (eller flod, eller älv, eller vad de nu var...) och handlade lite kläder. Det blev en kanon dag!

Vi hade parkerat bilen på en gata (25 kr/timmen btw...) i sisådar fem timmar kanske, och när vi kommer tillbaka för att åka vidare märkar vi att Niklas har glömt att låsa den stackars Forden! Och som jag hade garvat om nån hade känt på dörren och tagit stereon...

image135


På väg hem från muppsala svängde vi förbi Emil och Ellen (Niklas glömde nått där dagen innan) Där badade vi i sjönnen och käkade middag. Och Ejlert envisades med att titta på Gillmore girls...

... Och där på bryggan låg vi, du och jag. Ensamma. Du hade ditt huvud på min axel och din hand på mitt knä. Solen värmde och det enda som hördes var en väg långt, långt bort och vågornas kluckande mot bryggan. Stillheten. Jag fick en puss på pannan och det enda som rörde sig var ditt pekfinger som drogs fram och tillbaka över mitt knä. Det är vid dessa tillfällen jag älskar dig som mest. Tysta och stilla stunder som bara är våra. Glädjen som bubblar när du ligger brevid. När det bara är vi två. Och alltid kommer jag att älska dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback