82 år senare.

Han är rolig tycker jag. Min totala motsats.
Snäll och rar.
Lilla vän.
Du har byggt en mur. Du tror att du är osårbar bakom den.
Men du har fel. Tragiskt.

Sluta tro att jag vill leva med dig i resten av mitt liv.
Jag vill ha dig idag. Och imorrn. Kanske ett litet tag.
Men jag vill inte veta hur jag ska leva om 20 år!
Jag är glad om jag lever imorrn.

Tänk inte så mycket. Du trasslar in dig.
Var inte så rädd. Sluta titta över axeln hela tiden.
Titta på mig.

Jag vill inte ta dig bort från verkligheten.
Jag vill bara leva mitt liv. Du borde tänka likadant.
Sluta testa mig. Jag tröttnar så fort då.



Vi pratar på i evigheter.
Men vi kommer ingenstans.
Lägg dig under din röda filt och sov.

Och snälla, lita på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback