Hårfärgning.


Blondie goes Redhead goes Brownie!


 Jag vill inte vara Barbie längre.


 Men smart folk har berättat för mig och Anna att håret blir grönt om man färgar det från blont till brunt bara sådär. Man måste alltså ha i lite röda pigment i håret för de slår tydligen ut de gröna. Jag och Anna är inte så bra på det här med hår. Jag och Anna har ingen aning om vad pigment är och vi vet inte hur man får fram det heller. Men man får ju inte vara dum va. Vi bestämmde oss för att färga håret två gånger. En gång med röd färg och en gång med brun färg. Så ist för dom här skumma pigmenten letade vi upp den rödaste färgen vi kunde hitta, jag menar man vill ju inte ha grönt hår.
Och grönt blev det sannerligen inte.... Knallröd kanske man kan säga att de blev...

 Och ungefär i den här fasen i färgandet bestämmde jag mig för att aldrig ha rött hår...




brun

Tja... Det kanske inte blev min riktiga mörkbruna färg. Men jag är ju iallafall inte Barbie längre...

Tack för hjälpen Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback