SeriöstSkolk.



Jag och Anna tänkte hoppa över teatern. Påväg mot stan mötte vi vår teaterlärare Stefan.

S: Hej flickor! Lektionen börjar om en kvart, vart ska ni?
A: Vi ska till Pressbyrån!
H: Vi ska dit och skriva ut våra monologer!
S: Men det kan ni ju göra i skolan..!?
A: Ja, de kan vi ju...
H: Nej, nej! Det går inte! Vi har ingen färgskrivare där!
S: Det spelar ju ingen roll, det är ju svart/vit text.
H: Nej jag har skrivit min rubrik i grönt!
A: Eh... Hanna? Vad pratar du o....  *får en hård spark på benet* JA menar jag! Och jag har skrivit mitt namn i rött! Det är viktigt!
S: Lägg av, ni ska se att de inte gör något. Vi har dessutom en färgskrivare på lärarrummet, om det är så viktigt för er...
H: Men vi har ju mailat ner monologerna  till pressbyrån! Det är nog bäst om vi går dit.
A: Vi KAN inte skriva ut dom i skolan!
H: Nix, de går inte! Hejdå Stefan! Vi måste verkligen gå och hämta dom nu, så att dom inte hinner slänga dom!
A: Precis! Hejdå! *Går fort därifrån*
H: Undrar om han gick på det...?
A: Det är ju klart han gjorde! Det var ju vattentätt!

Vi skolkar med stil.
Helt klart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback