IcaRimbo.



Innan Melodifestivalens början var vi och käkade pizza i Rimbo allihopa. Sedan skulle vi till ica och köpa chips, dipp och läsk. Alla gick åt olika håll och kvar blev jag med ett litet barn i varje hand. Adam och Hannah.

Dom tyckte att det var jätte spännande att vara på ica Rimbo. Dom ville titta på allt och jag ville bara att vi skulle sluta springa och inte ha ner alla varor från hyllorna. Jag hade inga händer fria, men dom hade en hand i var, och det utnyttjade dom till max. Det roligaste var när dom drog åt olika håll.

Adam såg glass boxarna. Inte ett ont anande släppte jag honom så att han skulle få titta själv. Det skulle jag aldrig ha gjort. Adam såg en lagerdörr som stod öppen och den verkade mycket roligare än glassen. Han ville bara titta...
- Titta Hanna! Man kan gå in här! skrek han förtjust.
- Nej det ska man inte, bara om man jobbar här. Kom hit nu så kan vi försöka hitta alla andra. sa jag och höll ut handen.
- Hannah och Hanna! Det är jätte kallt här inne! Kom! säger han och försvinner bakom hörnet.
- Ja, det är klart det är kallt, det är ju ett kylrum. Kom ut nu. sa jag och drog med mig Hannah mot dörren.
Just när vi kikade in i öppningen sprang Adam ut genom en annan dörr och vrålade att vi skulle ta honom. Ok, tänkte jag och försökte springa efter. Men... Hannah var inte lika snabb som mig. Hon tyckte visserligen att det var kul att jaga hennes 2 år äldre bror. Men med sina SNART fyllda 2 år  gick det inte så fort.
Adam var borta. Nånstans mellan spagettin och taco-tillbehören gick han upp i rök.
- Ja-ja? sa Hannah och tittade på mig med frågande ögon.
- Ja, jag vet, han sprang bort. Men vi ska hitta honom nu. sa jag och hoppades att han skulle dyka upp.
Jag tror att både jag och lill Hannah hoppade högt när nån hoppade fram bakom en hylla och skrek BUUUU! TA MIG DÅ!
Aha.. tänkte jag och släppte Hannah och började följa efter utan att tänka mig för. Helvete.
-Hannah? Du sinkar mig. Kan du vänta här medans jag fångar Adam?
Hon pekade åt de hållet Adam sprang och sa:
- Ja-ja...
- Ok, du får följa med, men då måste jag bära dig. sa jag prövande.
Hon godkände mitt krav och sträckte upp armarna, precis när Adam skymtade 3 hyllor bort. Fort sprang jag och Hannah genom ica. Och tillslut fick jag tag i Adams arm. Tack och lov.
- åh, där är ni ju. Vi går och betalar. Om du tar ut barnen till bilarna tar vi kassarna. sa Ellen och slöt upp till resten av gänget.

När jag väl satt fast Hannah i hennes bilbarnstol frågade Emil om det hade gått bra i affärn. Innan jag hann svara sa Adam:
- Pappa, Hanna jagade mig! Det va kul! Hon ska följa med när vi handlar nästa gång!

Då stängde jag dörren, gick över till Niklas bil, satte mig och tände en cigg. Det var jag tamme fan värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback