Trött.



Det går inte en dag utan att jag är trött. Så trött att jag bara vill lägga mig ner och dö om det var de enda alternativet till att få ligga ner och bara vila. Men det går ju inte. Man får inte missa nått här i världen.
Man måste plugga,  man måste vara trevlig, man måste vara social, träffa kompisar, ta han om sitt förhållande och inte minst röra på sig. Men att plugga är nog värst.
Jag pratade med min mammi nyss. Hon tyckte att jag var gnällig som tyckte att jag inte har tid till nått.
 
Jag går i skola 08.50-16.40 varje dag. Det är 8 timmar om dagen.
Jag måste sova 8 timmar föra att vara pigg en hel dag. 23.00-07.00.
När jag kommer hem från skolan och har ätit middag är kl. 18.00.

Detta betyder att jag har 4 timmar fritid på vardagar.
På dom 4 timmarna måste jag plugga, MINST 1-2 timmar.
Vilket betyder att jag har 2-3 timmar som jag kan göra vad jag vill på. Om jag inte har ett prov vill säga. Då går alla timmar åt plus min sovtid. Nu för tiden har vi minst ett prov eller stor inlämningsuppgift i veckan.
 Nu vill folk att man ska vara trevlig också. Man ska visa respekt. Man ska ha intressanta saker att säga. Hur lätt är det igentligen att vara hänsynsfull med 3prov hängande över sig och inte ha sovit på 4 nätter? Jag bara undrar...

Jag vill med detta slå hål på myten om att estet är slappt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback