Uppe, ute, inne, nere, jag skuttar!


JAG ÄR SNART STOR! JAG HAR MOGNAT!
Eller... Mognat och mognat.... OK... Stryk mognat.

De senaste dagarna har jag betett mig vuxet. Låt mig förklara:

I torsdags fick jag ett ryck och bestämde mig för att göra nått vettigt. Så jag ringde till mitt jobb och dem sa att jag, om allt klaffar, ska få en heltidstjänst i höst. Well well, tänkte jag, det vet man inte säkert. Så jag fortsatte att ringa. Jag kom fram till en lärare som sa att jag kunde komma på intervju nästa dag för att komma in på en utbildning som börjar i höst. Så... På torsdagen var allt fortfarande helt lugnt.

Sen började fredagen (det är här jag börjar bli vuxen!) Jag gick upp till campus för att snacka om att börja på denna utbildning. Visst. Vi snackade och hon ställde en massa frågor. Sen fick jag frågan:
- Har du vart ute och rest i ditt liv och isåfall vart?
- Hmm, svarade jag. Jo, jag har rest en del.
- Jasså, har du vart på några speciella resemål?
- Eh ja... Jag har vart lite över allt...?
- Ok, har du vart utomlands de senaste två åren?
- De senaste två åren? Jo då har jag vart i Tanzania, Norge, Kina, Mallorca, Venezuela, Italien, Kroatsien, Grekland och turkiet...
- Jaha, ojdå. Har du vart i några stora städer i Europa? Typ Barcelona, London, Paris?
- Eh jodå jag har vart i väldigt många stora städer i Europa.
- Du verkar vara berest. Du har alltså var utomlands många ggr.
- Jo, jag tror att jag vart i 36 länder. Men.. Vad har det med saken att göra?
- 36?! Oj... Jo, Vi värdesätter faktiskt att dem vi tar in är beresta. Jag skriver här att du är berest. Eller, jag skriver det med stora bokstäver. Hmm... Jag stryker under det också..

Jaha. Jag fick även skriva ett prov på 3 A4 sidor. Och jag fick reda på att skolan började på måndag. Sen gick jag till staden för att köpa present till farmor. Sen hände det inget mer moget den dagen... Förutom en Kräftskiva med familjen och en utgång med Sofie.

På lördagen därimot. Då var jag också mogen. Jag och Niklas satte oss med mamma för att titta på lägenheter. Vi tittade och tittade tills det enda som fanns i skallen var kvadratmeter hit och nyrenoverat dit och söderläge där och mäklare här. Vi kom fram till vettiga saker och sen åkte vi till farmor för att fira hennes födelsedag. Det var trevligt. Och jag var mogen! Min kusin har nämligen en ny pojkvän. Haha tänkte jag, honom kan man driva med! Men det fick jag inte för min faster, hon sa att jag skulle vara snäll. Och det var jag! Jag var TREVLIG nästan hela kvällen! Sen åkte jag och Niklas hem och åter igen plockar jag vuxenpoäng! Jag somnade på Niklas mage i soffan under en Tv4 film! YES!

Aja, Om ni tycker att jag har vart mogen och vuxen hittills ska ni bara veta vad jag har vart idag, Söndag! Jag och Niklas gick upp och gjorde en redig frukost så att vi skulle stå oss. Sen Mötte vi upp Mammi och pappi och for mot den första lägenhetsvisningen. Bla bla bla. Idag har vi alltså tittat på fyra olika lägenheter (vi har tre kvar innan jag ska bestämma mig) Och jag har vart delaktig i konversationer som har innehållt fraser som "Det har nyligen vart stambyte" "listerna är inte målade" "Köket är nydenoverat" "Ja, det är västerläge" Och så vidare. Moget? Vuxet? Svar ja. När det var klart diskuterade jag och niklas dagen under en måltid vi själva tillagat. Sallad var det tillochmed.

Så ni ser vad mycket vuxenpoäng jag har fått ihop under helgen.
Skaffat jobb, ska plugga vidare och jag ska flytta hemifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback