Vad ska man säga?


Igår var en minst sagt lustig dag... Tror jag.

Vaknade som vanligt och åkte till stan med Ellen och Adam. Vi skulle till BVC för att Adis skulle på 4års kontroll.
I väntrummet träffade jag en kompis mamma.

Hon: Hej Hanna!
Jag: Tja!
Hon: Är du här med din kompis? (tittar på Ellen)
Jag: Nej, det är hon som är här med mig. Det där är min son som leker där borta. Adam.
Hon: Jahaja, hehe. Ja, vissa går det fort för. Haha.
Jag: Visst va?
(hon går ut ur väntrummet. Efter 2 sek sticker hon in huvudet igen)
Hon: Du skojade va? Det är väl inte ditt barn?
Jag: Jo.
(hon försvinner igen)
Ellen: Måste du alltid vara så dryg? (här börjar vi asgarva)

Kollen gick över förväntan, Adam är ett exemplariskt litet barn. Och jag hävdar bestämt att det är tack vara mig.
Sen gick vi och fikade och traskade runt på stadens gator.
Efter det skulle vi hämta Hannah hos Hjördis och Pelle. Där åt vi även middag. Mums. Kändes dock aningens konstigt att träffa dem igen. Men de är så trevliga att det bara blev kul till sist.
Sen åkte vi hem till Ejlert och kollade på barmprogram. Eller, jag och Adis kollade.

Jag: Allvarligt Adam, tror du på att han är i rymden? Man ser ju att han är kvar i studion!
Adis: Nää.. Han är på musikplaneten!
Jag: DET FINNS INGEN MUSIKPLANET! Ser du inte att han är kvar i studion?
Adis: Nää. Han är i rymden.
Jag: Men det är ju skit dåligt gjort, han ju kvar, ser du inte? Dom försöker ju lura dig!
Adis: Va? Luras tvn? Mamma! Luras dom? är dom inte i rymden??
Ellen: Jo det är dom säkert.
Adis: Finns det ingen musikplanet?
Ellen: Jo det finns det nog.
Jag: Det finns det ju inte! Tro inte på henne!
Ellen: (tittar menande) Jo Hanna, det finns en musikplanet.
Jag: Va? Gör det??
Ellen: Men Hanna! (tittar menande)
Jag: Ok.. Nu är jag förvirrad.
Ellen: Titta bara på tv och var tyst.
(hon återgår till datorn och skrattar lite för sig själv, och jag och Adam fortsätter vårt tittande under förvirrad tystnad)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback