Vad ska man tro?


Idag har det vart en skum dag.

Jag kom i tid till skolan för första gången på flera år.
Repet gick trögt.
Sen gick mitt och Annas skåp sönder. Hur troligt är det att skåpdörren trillar av liksom?

Och det skummaste av allt var att min lärare pratade med mig. Eller ja, det hör ju kanske inte till ovanligheterna att han gör de. Men han frågade mig om jag var stressad. Min mentor hade frågat om han kunde fråga mig hur jag mådde, för hon trodde att jag håller på att gå in i väggen. Jasså? Vi pratade om hur mycket jag sover om nätterna och vi kom fram till att jag sover för lite. 5-6 timmar var tydligen inte bra. Men va fan, jag har ju inte tid till att sova mer! Det handlar om prioriteringar. Jag har så kul om dagarna, jag umgås med människor jag tycker om och gör saker jag inte tagit mig tid till att göra förut. Jag trivs ju såhär. Jag kanske inte vill sova då. Men nu när jag tänker på det, jag blir bara tröttare och tröttare ju längre tiden går. Skit samma. Jag får väl ta smällen av mitt liv sen. Men inte nu. Livet leker ju! Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback