Mitt nuvarande läge.

Älskade vänner.
Ni vet alla att jag inte har en blekaste om vad jag vill göra av mitt liv just nu. Jag har två alternativ.

1.
Bo kvar och ruttna i den här hålan.
2. Flytta till Sundsvall och starta om på nytt. Från noll. Och plugga nått som kan va kul.

Alltså:
1. Leva som jag gör nu och veta att allt som hörs på Trädgårn en fredagskväll är allmän fakta i hela Roslagen högst två dagar senare.
2. Träffa männiksor som inte vet när flygis stänger och som aldrig hört talas om "du-vet-hon-som-sminkar-sig-för-mycket-och-alltid-hänger-på-Mobergs". Men som kan visa dig ett uteställe som faktiskt har öppet längre än till 3.

Eller:
1.
Stanna här och inte kunna undvika att veta vem som har legat med vem och få veta av en kompis kompis brorsa att ditt ex satt på den där fula bruden som typ spydde ner hela bardisken på G förrförra onsdagen, två veckor innan han dumpade dig "för det inte var nått fel på dig, utan det är han som är problemet".
2. Kunna tänka: "Ah... Inte behöver jag städa idag. Jag kan ju städa när jag vill." Jag kan komma hem när jag vill utan att störa någon. Jag slipper allt tjat. Jag träffar nya männiksor.

Fast kanske:
1.
Flytta 50 mil bort. Helt ensam. Utan att känna någon. Sakna alla jag tycker om. Plugga, trots att jag har vart skoltrött sedan 8:an.
2. Stanna här med alla jag älskar. Ha ett jävligt kul år ledigt. Fortsätta med jobbet jag tycker om. Och kanske skaffa lägenhet här. Nära till allt kul och mina nära och kära.

Svårt beslut.
Aja.
Vi får se.



Jag vet inte om jag vågar tro.
Jag hoppas.
Minns du hur det började?
Jag var tvungen att nypa mig i armen för att inse att det inte var en dröm.
Jag hoppas. Jag vill lyckas.
Jag vill tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback