Fler frågor än svar.


Jag funderar. En jävla massa faktiskt. På saker som borde vara självklara. Som jag inte förstår. Det är underligt egentligen. Hur jävla liten världen är. Och hur fel folk kan ha.

Du vet inte vad som är bra för dig. Jag är inte bra för dig. Det vet jag. Du vet också, innerst inne. Men fast de kanske är så, så är det inget som vi borde bry oss om. För fast det är åt helvete fel, så är det så rätt. Jag vill ha dig här. Mer än vad du anar.

Jag har blivit sviken nu. Tack. Knäppt va? Det kan vara bra att jag blev det. För jag har levt i någon slags dimma den senaste tiden. Eller de senaste åren. Det kanske var bra att uppleva nått som andra blivit utsatta för. Det öppnar upp ögonen. Men ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag ska känna. Ska jag skratta eller gråta? Bli sur eller äcklad? Äcklad duger för tillfället.

Jag vet en massa saker nu. Om sådant jag inte borde veta. Det är jobbigt. Jag vet allderles för mycket. Och jag får inte berätta för någon. Jag har faktiskt inte gjort det heller. Men det tynger ner mig. Och om bubblan spricker får det fruktansvärda följder.



Jag tror att jag är knäpp.
Jag vill en sak. Men gör det motsatta.
Jag vet en sak. Men blundar för sanningen.
Jag har viljan. Men inte modet.

Snälla, hjälp till. Gör det rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback