Luleå? Wtf?


Jag och Fjärt sitter och äter. Och vi pratar om vart jag ska plugga efter gymnasiet.
F:
Vadå? Ska du flytta till Luleå? Du kommer ju att sakna mig jätte mycket!
H: Nej, det kommer jag inte. Det tar ju bara en halv timme med buss till Luleå.
F: Va? Men de ligger ju typ i Norrland? Ligger inte de typ vid Boden?
H: Vad snackar du om? Det ligger ju precis mellan Norrtälje och Uppsala! Typ en halv timme med bil alltså.
F: Men finns det inte ett Luleå vid Boden också?
H: Är du helt dum i huvudet? Det finns bara ett Luleå och det ligger utanför Rimbo!
F: Gör det?
H: Jaaa... Vi åker förbi där när vi ska till Arlanda.
F: Nähä? Men det vid Boden då?
H: Men det finns inget "boden"! var har du fått det ifrån??
F: Men vi var ju där och hälsade på Hjördis!
H: Fjärt? Är du sjuk i huvudet? Har du snackat med en psykolog?
F: Va? Finns inte Boden heller?
H: Nej, och du är puckad om du tror att Luleå ligger vid nått som inte finns.
F: Jaha... Jag fattade inte först att du skulle bo kvar här. Jag trodde typ att du skulle flytta till Norrlands Luleå! Jag fattade inte att Luleå låg så nära. Då kan ju du bo hemma här och åka till Luleå varje dag.
H: Du är dum va? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
F: Vad? Vaddå?!
H: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
F: Du har lurat mig va? Luleå ligger vid Boden va?
H: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
F: Jag hatar dig....

Förstår ni hur kul det är att ha en korkad syrra?
Det har sina ljusa stunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback