Underskattat vs Överskattat


Nu ska jag göra en lista över underskattade och överskattade saker här i världen.

ÖVERSKATTAT:

- Grundskolan. Hur mycket lär man sig egentligen i grunskolan? Varför kan man inte hoppa över den och börja jobba på dirr?

- Buddha. Idagens samhälle blir det fler och fler som säger sig tycka att buddhismen är den vettigaste religionen. Men Buddha är en ljugare, alla har ju sett en buddha-staty, han är rätt fet, men var de inte han som levde på ett riskorn om dagen? Hur kan man göra de och fortfarande vara fet? Lögner alltså.

- Våren. FETT ÖVERSKATTAD! Är det kul att gå runt i lera och inte veta om man ska skratta eller gråta över de små fåglarna som flyttat tillbaka från varmare länder och för ett jävla oljud på morgonen när man försöker sova? NEJ!

- Julskinka. Julens höjdare? Nope. Det smaka skit, kort och gott.

- Bokrea. Kul att dom rear ut böcker, verkligen, MEN om man inte är där den första timmen finns det ju inga bra böcker kvar.

- Morgonpromenaden till skolan. Är det inte meningen att man ska bli pigg och få energi av den? Det har jag hört. Men jag måste verkligen göra nått fel, för den har helt motsatt effekt på mig.

Och UNDERSKATTAT:

- Rostat bröd. Världens godaste helt enkelt.

- Korkade svar.  Är inte det kul då? Det är kul någe fruktansvärt!

- Te. Jag har hällt i mig löjliga mängder te den senaste tiden. Underbart.

- Bada. Det är hur mysigt som helst.

- Bra betyg. Totalt underskattat. Det är på dom framtiden hänger. (HJÄLP!!!!)

- Hästar. Tänk om vi bytte ut alla bilar mot hästar. Världens miljöproblem skulle minska.

- Nemo. Han är en sympatisk liten kille. Det skulle finnas fler som han...

- Grodyngel. Dom växer upp och blir vuxna dom med.

- Morföräldrar. Vem ställer alltid upp när familjen sviker? Morochfar-föräldrarna såklart!

Tänk över de nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback