Prickar.


Idag fick vi en uppgift i skolan, vi skulle skriva ner tre saker vi tyckte om på ett papper och berätta för bordsgrannen om sakerna och hon skulle i sin tur skriva ner allt för att sedan berätta för övriga klassen om det.

Hon jag satt med hade skrivit upp: Att lyckas med projekt hon tar sig för, att hon och hennes närmaste mådde bra och att resa.
Sedan berättade hon varför hon tyckte som hon gjorde.

Efter hennes smarta men famför allt långa utlägg var det min tur...
Hon: Nu är det din tur.
Jag: Eh... Ja... Jag tycker om prickiga saker, ostbågar och giraffer.
Hon: Ok...? Jaha... Varför då?
Jag: Ja, prickar är fina, ostbågar är gott och giraffer är långa.
Hon: Var du klar nu?'
Jag: Japp.
Hon: Du vill inte berätta nått mer?
Jag: Nej. Jag fick nog med allt. Eller, du kan ju skriva att jag verkligen älskar ostbågar.
Hon: Ok...
Jag: Och att det framför allt är röd-prickiga saker som faller mig i smaken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback