Självkänsla NU!

Klassen har fått i läxa att läsa boken Självkänsla NU! av mia Törnblom. Det handlar om vikten av att ha god självkänsla och hon beskriver hur man kan göra för att få det.

En grej som jag fastnade för var att man skulle säga ifrån personer som tar mycket energi från en, utan att ge något tillbaka. Det fick mig verkligen att tänka till. Jag har allt för många vänner som verkligen tar energi ifrån mig, men trots att jag är medveten om det har jag liksom aldrig sagt ifrån. Det borde jag gjort. Jag borde sagt från början att det inte är ok att ta och ta utan att tänka på att man kanske ska ge något tillbaks. Jag gör även allderles för mycket saker som jag egentligen inte vill göra.Vilket faktiskt tar från min tid att göra något jag vill.

Men nu har jag som sagt tänkt över det hära och jag hoppas på en bättring från min sida.

För jag tror inte att det är någon som mår bra av att ge och ge utan att få något tillbaka. Tänk över de. Och tänk på vad det är för något som verkligen tar energi från er. Våga säg ifrån! Det har jag aldrig riktigt vågat, så jag vet att det är väldigt svårt. Men jag försöker.

Puss och kram /Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback