Pust.

Idag gick jag och Niklas upp kl 7 för att tvätta. 8 maskiner blev det. Sen har vi städat heeeela lägenheten. Nu är vi Äntligen klara med allt. Så fruktansvärt skönt.

Idag har vi även köpt en höna. Ett påskpynt alltså. Det är en ful höna.
Men vi älskar honom som han är iaf.



Varför köpte vi då denna fula höna? Jo, det ska jag berätta.

För ett par veckor sedan gick jag och nickluspicklus i godan ro på Flygis. Vi kom fram till påskavdelningen där det fanns två olika hön-typer, en supergullig prickig liten rund gos höna och en ful grå höna .(se ovan) Jag ville självfallet ha den prickiga söta hönan och sa det till Niklas. Han sa bittert "Nej, vi ska inte ha nått påskpynt hemma. Speciellt inte den prickiga hönan." Jag bönade och bad om att få köpa den lilla söta prick hönan, men fick icke. Tillslut sa Nickepickedumbulle att omjag skulle köpa en höna så skulle jag köpa den gråa (se bild). Då struntade jag i att köpa ett påskpynt.

Idag var vi åter på Flygis och jag tänkte att om jag ska ha ett påskpynt får jag väll ta den grå ful-hönan. (se bild) så vi köpte den. Påväg hem nämde jag att vi skulle ha den fulaste hönan i världen som påskpynt. Då säger Nickelpickeldumskalletönt "Ja, den är verkligen jätte ful. Varför köpte du inte den prickiga då?" Jag utbrister att det är ju hans fel att vi har en ful höna, varpå han säger att han inte har nått minne av att sagt att han vill ha en ful höna.

Men vi har lärt oss att älska denna lilla fula höna iallafall och nu är han som en del i familjen.

Kommentarer
Postat av: sis

sån där jävla höna fick jag av mormor å morfar i helgen i påskpresent


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback