Fenomen: Samboskap.

En fråga jag ofta får är hur det funkar att ha flyttat ihop med sin pojkvän. Därför tänker jag här svara på den frågan.

Det funkar bra.

Sambo är dock det fulaste ord jag vet.

Nu ska jag sätta upp en lista med saker om hur det är att vara en sambo.

* Man måste ständigt svara på frågan "vad tycker du att vi ska äta idag?".
* Man ska inte ta för givet att man får se på vilken kanal på tven man vill.
* Man måste hela tiden berätta att mjölkflärparna inte ska ligga i diskhon.
* Man lär sig att om man inte säger nått blir inte blommorna vattnade.
* Man slipper diska.
* Man vaknar sjukt tidigt av att den andra sambon ska till jobbet.
* Man inser att man tycker att det är mysigt att det ligger någon brevid när man ska somna.

Det är det jag kommer på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback