Ca 17 minuter sedan.

Att folk på kontoret tycker att jag är en lantis för att jag bor i Norrtälje har inte vart en lite grej sedan jag började här. Alla som bor i Sveriges hufudstad tycker att kära lilla norrtan är "landet". Jag kan inte annat än att hålla med. Men idag gick det för långt vänner!

Jag satt i godan ro och käkade min matlåda nyss, bestående av en laxbit och lite potatissallad, då en man (som för övrigt bor i en lägenhet i Sthlm centrum) kommer och sätter sig.
Han: Åh vad äter du för gott idag då?
Jag (med munnen full av tomater): Idag fick det bli lax.
Han: Ja, åt vår lilla Norrtäljebo duger bara det bästa.
Jag (försöker le med en minitomat i käften): Eller hur...?
Han: Har du fiskat den själv? Det ska tydligen vara bra fiskevatten utanför n-tälje?
Jag (antar att han driver med mig): Jovars... Drog upp den i helgen...
Han: Häftigt! Hur mycket vägde den? Vad använde du för spö? Brukar du ofta fiska?
Jag (antar fortfarade att han driver): Jag tog han på metspö och han vägde väl runt 7-8kg. Jag fiskar alltid min middag!
Han: Gör alla Norrtäljebor det?
Jag (börjar tvivla på grabbens humor): Absolut. Hehe...
Han: När jag pensionerar mig ska jag också flytta ut på landet...
Jag (OMG!!! Han driver inte!! Rädda situationen Hanna!): Eh... Jag kan inte fiska...
Han: Det kan du ju! Det är inte lätt att få upp en 7kilos lax på metspö!
Jag (HJÄLP!!!): Hehe... Nä... Men mitt knep är att fiska på ICA...
Han (har något tveksamt i blicken): Är det en sjö i Norrtälje eller?
Jag (VAD I HELVETE!?)
Här ringde hans mobil och jag skyndar mig tillbaka till skrivbordet.

Allvarligt. Hur lantis är man om man bor i Norrtälje egentligen?

Kommentarer
Postat av: elsa

Hej på dej! Hur måru? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback