Att leva i nuet.

Inatt vaknade jag och kunde inte somna om. Extremt jobbigt då jag började tänka. Jag gillar inte att vara eftertänksam. Det är hemskt tråkigt.

I vilket fall som helst kom jag fram till att jag har gjort så mycket fantastiska saker den senaste tiden, och inte njutit ett dugg efter som att jag hela tiden tänker på vad som händer efter. I torsdags tex. Då satt jag i VIP-rummet på Arlanda och väntade på min grupp. Jag satt och berättade för mina medarbetare hur allt skulle gå till och vad alla förväntades göra. Jag satt alltså med en kopp jättegott kaffe i världens skönaste fotölj och höll ett motiveringstal för tre okända personer som skulle betrakta mig som chef den närmaste veckan (det är alltså det jag vill ägna mitt liv åt, att vara projektledare/produktionsansvarig) och vet ni vad jag gör? Istället för att njuta av situationen och känna adrenalinet pumpa så sitter jag och är stressad över att det är någon annan som kommer att läsa mina mail. Sooo??

Så har det vart. Och jag vill verkligen spola tillbaka tiden i en vecka för att göra allt igen och njuta av det.

-Åkte båt i Nynäs fantastiska skärgård. Soligt och underbart. Och för första gången i mitt liv fick jag fiska med proffsutrustning. haha. Det var kul.
-Käkat middagar och luncher på Stockholms finaste restauranger.
-Åkt folk race.
-Vart en hel dag på Yasuragi Hasseluddens spa. Fantastiskt.

Jag har verkligen gjort massa kul saker, men eftersom att jag var ansvarig för en grupp på 27 pers, vars enda vilja tycktes vara att vara jobbiga och irriterande kunde jag dessvärre inte njuta ett dugg. Jag har bara blivit stressad. Kul va...?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback