Blåa ögon.

Nyss satt jag och jobbade i godan ro, när jag råkade höra min chef i telefonen:

-... ja visst. Jag är inte så uppdaterad i just det här, men jag har satt Hanna på de och hon har jobbat stenhårt i helgen med de.
"Ehhhh...? Va, tänkte jag. Jg har inte jobbat stenhårt med nått i helgen.
-Mmm.. Nej Hanna är ny på kontoret, men är superduktig. Jag tror att hon snart är klar med det där.
"VAD I HELVETE?? Borde jag vara klar med nått??? Ehh..?" Här börjar jag leta som en galning efter projekt med deadline idag.
-Haha! Ja, det kommer verkligen att bli något extra. Jag tjuvkikade lite på offerten i fredags och det såg bra ut.
Här börjar jag få panik. Har ingen aning om vad fan han snackar om. Går igenom vad jag gjorde i fredags och hittade ingenting som passade in. Skulle jag ha jobbat i helgen?? Nått extra?
-Vad sa du? Om hon kontaktat den stora båten? ... Jaha! Ja, det borde hon ha gjort.
DEN STORA BÅTEN??? Jag har inget arr på nån stor båt!!?? Här börjar jag bli superstressad.
-OK, jag ber henne ringa dig imorrn. Yes! Hade bra! Hej.
Med svettdroppar i pannan rusar jag till bossens skrivbord:
-VAD SKA JAG VARA KLAR MED IDAG?? Jag har inte ringt nån båt?! Jag har inte jobbat i helgen! Visste du inte de?
-Jaha! Nej de är lugnt! Den här kunden är så svår och jag hade helt glömt bort honom. Men de är ingen fara, jag sätter ihop ett program ikväll och så får du ringa honom imorrn.
-Ljuger du för dina kunder?
-Nej nej! Absolut inte!! Men i det här fallet krävdes en vit lögn och om du pratar med honom blir allt grönt. Du är bättre på att charma upprörda kunder än mig.
-Ehhh...? Jaha... Tack då.
-Ska jag göra kaffe till dig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback