Svarta faran.

Våran bostadsrättförening har under de senaste veckorna bombat oss med info, både i brevlådorna och i form av lappar i trappuppgången, om en container för grovsopor som kommer att ställas upp på vår gård, där vi kan slänga allt som vi inte vill ha, som är för stort för de vanliga soplådorna. Vi förväntas alltså vårstäda. (?) Jag tror jag talar för hela mitt hushåll (Niklas) när jag säger att vi inte planerar att vårstäda. Vi anser att det duger med veckostäda. Typ.

I vilket fall. På dessa lappar står också det som oroar mig mest: Vi som har våra cyklar nere i källaren eller i ställen på gården, måste märka dem innan den 2 maj, annars slängs dom också i den fasansfulla containern.

???

Hur fan ska man "märka" sin cykel? Det framgår liksom inte. Och hur ska jag komma ihåg de? VA? "MÄRKA"?? Hur? Varför? VAR?? JAg vill inte att min cykel ska dö!!

Idéer hittills:
-Ta ett paketsnöre och knyta fast på styret. Ett rött, givetvis.
-Ta en baggagelapp, som man sätter på väskorna när man ska resa, med min adress på.
-Skriva "RÖR EJ!" på ett plakat och surra fast i ramen.
-Släpa en upp i lägenheten, så att jag slipper oroa mig.
-Cykla den hem till mamma tills faran är över.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Hur fan märkar man sin cykel??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback