Plattång?

I hela mitt liv har jag föraktat folk som använer plattång. Varför vill man platta ner sitt hår?!? Varför varför varför cirkulerar alltid i mitt huvud när någon pratar om sin plattis. Jag förstår liksom inte grejen med volymlöst slickat hår.

Trots detta har jag faktiskt plattat mitt hår ett par gånger. Eller jag och jag... Min frissa envisas med att platta håret hela tiden. Sist frågade hon om jag plattade håret varje dag, och när jag svarade nekade hamnade hon i någon form av chocktillstånd och tittade på mig som om jag kom från saturnus. Sen i Dubai försökte jag få min syster att platta det som min frissa, men det gick sådär.

I vilket fall. Jag äger en plattång. Faktiskt. Men tro för fan inte att jag köpt den själv!! Jag har fått den av Nicklas, alltså inte min Niklas, pappa. Hasse. Det var snällt.

Och eftersom att jag tänkte vara snygg (läs: snyggare) idag så tänkte jag platta topparna. (Min frissa får de att bli ascoolt)

???

Hur fan gör man? Jag höll helt seriöst på att slå knut på mig själv! När jag inte trasslade in mig i sladden höll mina arma på att hoppa ur led. Jag når liksom inte!! Jag måste göra nått allvarlig fel...? Eller? Behöver man gå en akrobatik kurs innan man börjar?

Min älskvärda syster och Jenny/Catrin får det att se skitlätt ut. Alltså gick jag in med inställningen att det skulle vara plättlätt. Men ICKE!

En Plattångs-akrobatik för nybörjare-kurs efterlyser jag alltså nu!


Kommentarer
Postat av: Fröken Natti

Jag klarar av att plattånga hela mitt hår själv utan hjälp. Jag. Som en gång frågade dig om det var normalt att det stiger ånga från håret när man fönar det.



Du kan ju fundera på saken.



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback