Min namnsdag.

Alltså... Så här är det... Min familj, förstår du... Älskar att fira saker. Jag menar, vi i min släkt ÄLSKAR att fira saker med kalas och sånt. Och min släkt är inte liten. Och är en bjuden, blir alla bjudna. Till exempel när jag fyllde 19 år. Jag ville inte fira det eftersom att jag tog studenten nån månad innan och då kom hela släkten och firade(här snackar vi upp mot 90 pers) så jag tänkte hoppa över en 19 årsfest. Men se de gick inte för sig. Så min mormor beslutade att hon kunde ha ett litet fika-kalas med bara de närmsta för att fira min födelsedag. Visst tänkte jag och åkte dit. På de lilla fikakalaset kom 25 gäster. Hallå? Litet?

Jaja, jag måste erkänna att det är lite kul med kalas, men ibland kan det gå till överdrift vill jag lova. Vi firar liksom ALLT. Födelsedagar, namnsdagar, skolavslutningar, körkort, nån skaffar jobb, nån säger upp sig, vinster, byggen, bra betyg, åker på en resa, kommer hem från en resa och så vidare.

Igår hade jag, mamma och Lisa namnsdag. Namnsdag = dunder-fest! Detta firade vi med en surströmmingskiva med Kåsta-släkten. Och givetvis en massa paket. Nedan följer en lista på mina paket:

- Prickig fågelhus
- Picknick-duk
- 6 snapsglas
- Flaska med Jordgubbsvin
- En duk till.
- Hårspray
- Plätt-stekpanna
- En låda med minnen

PÅ EN NAMNSDAG!!

På tal om lådan med minnen! Mamma har laddat över alla filmer som filmats på min och Lisa under vår uppväxt på DVD. Och det är en hel del filmer. Typ 10 skivor á 4 timmar film. Ganska kul att ha faktiskt. Jag var assöt när jag var lite. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback