- NNC, det är Hanna?

Vi är två personer på kontoret. Jag och min chef. Två stycken. Varken mer eller mindre.

Det finns även fyra telefoner. Varken mer eller mindre. Eller det finns sex stycken, men då är våra privata telefoner inräknade. Så låt oss hålla oss till de fyra jobb-lurarna.

Detta resulterar i ett konstant ringande.

På de flesta kontor finns en växel. Så att man kan koppla runt personerna som ringer. Eller bara sätta dem i kö (ni vet det där man hatar, man lyssnar på en kass låt medan en dataröst meddelar vilken plats man har i kör och tackar för att man väntar lite titt som tätt)

Vi har varken växel eller kösystem ska ni veta.

Vi springer. Fram och tillbaka med våra telefoner. Det är ett jäkla springande. Idag har alla av någon anledning velat prata med mig. Så sakta med säkert har det skapats ett telefonberg på mitt bord.

Vet faktiskt i ärlighetens namn inte varför jag skriver om alla telefoner som ringer. Jag antar att ingen skulle dö om jag inte hade informerat om det.

Testa föresten att säga "Nordic Network Coordinator det är Hanna" lite snabbt och trevligt. Jag vrickar nästan tungan.


Såhär ser jag ut efter att ha spelat teater i en vecka, inte tvättat håret på två och samtidigt pratar i telefon. De ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback