Bussen går. Och går.

När jag satt på bussen härom dagen, satt det en mamma med sina två barn bakom mig och pratade. Självlkart tjuvlyssnade jag. Kidsen var 6 och 4 år tror jag.

6 åringen (låter lite ledsen): Mamma... Idag på förskolan... Då blev jag lite känslig.
Mamman: Jasså? Vad hände då? Varför blen du lite känslig?
Barnet: Jo.. Rikard ramlade och stukade foten. Men jag fick inte trösta honom. Och då blev jag lite Känslig.
Mamman: Det är OK att vara lite känslig ibland.
Barnet: Mmm... Men min fröken sa att jag var för känslig..
4 åringen: Mamma vad betyder känslig? Kan du fråga han som kör bussen om han kan skynda sig? Säg till honom att min osynliga kompis Ludde måste kissa!!!

HAHAHA det vad så kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback