Det här med namn...

Jag har funderat. På det här med namn. Tänk om man har ett namn man inte gillar? Alltså som man verkligen hatar. Jag har ett namn.  Hanna. Jag har aldrig riktigt gillat de. Eller gillat och gillat. Det är ok liksom. Jo, jag gillar det nog. Men de är så hejdlöst vanligt och tråkigt. Fast jag har haft en hel del smeknamn i mina dagar! Fast inget så där bestämt.

Här är en lista på smeknamn jag dragit på mig:image194

-Oso. Eller hur man nu ska stava det. Uttalas Oszå. Typ. Kallades det under lågstadiet, de är något slags förkortning på mitt efternamn tror jag.
-Tarzan. Pappi har kallat mig det i hela mitt liv. Fråga inte varför. jag ser ingen koppling i det.
-Channi. Någon form av Hanna.
-Hunny Bunny.
-Gosegrisen. Gissa vem som kallat mig de i hela mitt liv. ......Natti....? Det är hon som ligger bakom de senaste tre.
-Ärtis, Ärtgrynsfisken Eller Ärtisen. Bara kallad detta av Anna iofs :)
-Hanky. Eller Hanky Panky. Mitt senaste. Skapat av Nicklas, eller en combo an Nicklas Sofie och min Niklas kanske.

Hahaha.
Jag gillar't.


Kommentarer
Postat av: sofy

Du kommer alltid heta Hanky Panky för mig:)

Postat av: Din Hallontårta

Kärt barn har många namn:)



Lööv jo!

2010-03-25 @ 12:24:10
URL: http://spankmyrabbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback