Måndag, trött och illamående.

Idag snöar det igen. Efter en hel helg med plusgrader känns det rätt onödigt att någon skickar hit en jävla snöstorm. De stackars stockholmarna blir ju alltid så rädda att de ställer in alla bussar och tåg så fort de ser något som liknar en snöflinga. Det är så synd om dem när det snöar, stackarna vet ju inte vad de ska göra att de gör det de alltid gör när något hemskt händer - orsakar kaos. De ser nått vitt på marken och hux flux blir alla stockholmsbor anarkister.

Jag som under hela mitt liv har tillbringat de flesta loven uppe i Trysil finner detta skrattretande. I Trysil kommer snön i December, och ett par veckor senare kan det vara upp till 1,5 m om man har tur. Sen kommer det självklart mer snö i princip fram till påsk. Har det någonsin vart kaos där? Nix. Har det någonsin vart ett problem att det snöar? Nope.

Jäjä.

Helgen har för övrigt vart bra. Jag har haft kul och mysigt.

-Jag har kollat på hajar och fiskar med Niklas.
-Lagat mat till/med Jenny.
-Liftat till sthlm med morfar.
-Åkt båt med Nicke.
-Halkat runt i Gamla Stan.
-Blitt bjuden på middag.
-Vart på en spelning på Kontrast med Jempa, Mia och Anna.
-Fått nybakta bullar av Niklas farmor och farfar.
-Käkat middag med Emil och Sus plus deras kidz.

Jag har haft det bra helt enkelt.

Nu ska jag återgå till mitt arbete som idag kommer att bestå av skrivande. Och ikväll ska jag hänga med Jenny på en lghvisning i Bromma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback