Onsdag, sol och svinkallt.

Japp idag är det onsdag och bara två dagar till helgen. Jag tycker att det är hemskt knasigt att man hela veckan längtar till helgen ist för att ha så kul på dagarna att helgen blir en bonus.

Men jag tror att jag talar för alla pendlare när jag säger att det är en omöjlighet. Dagarna blir så satans långa när man pendlar, så man hinner knappt med att leva.

Såhär ser en vanlig veckodag ut för mig:

05.20- Niklas går upp och gör det omöljigt för mig att sova.
05.50- Min väckarklocka ringer.
06.15-Jag går upp, duschar, käkar frukost.
07.10-Sätter mig på bussen. Byter buss tre ggr.
09.15-Framme på kontoret.
-Kontorstid-
17.00- Går ut för att vänta på bussen.
19.20- Efter tre bussbyten är jag äntligen hemma.
19.45- Middag.

ca 22.00-Sängen.

När man tillbringar ca 4,5 timmar på diverse bussar varje dag har man automatiskt inget liv kan jag tycka. Men jag är sååååååååå glad att jag inte börjar kl 07.00 längre! Att gå upp kl 6 känns som en sovmorgon om man slipper gå upp 04.20!

Jäjä. Idag har jag fått två listor. En ska jag dela in i kategorier och en ska jag ringa upp alla på listan. Jag räknade precis ut att jag ska ringa 176 stycken samtal. Minst. Jippi!!!


Kommentarer
Postat av: Nicklas

såå glad jag är för din skull att du får sovmorgon... NOT! sviker din pendlarpolare bara sådär.. :P

2010-03-05 @ 13:57:45
Postat av: jag

HAHAHAHA!!

åh jag vet att du saknar mig hemskt mycket. minns du våra fina stunder tillsammans? tex. den gången vi sov... och du vet när vi somnade! och eh... du vet när vi sov och åkte förbi brottby? och när vi sov och åkte förbi gillingebanan? och när vi inte såg soluppgången tillsammans för att vi sov? åh jag saknar den tiden.. gången?

2010-03-05 @ 15:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback