Torsdag, del 2.

Måste bara berätta en sak.

Imorse innan jag skulle till bussen tittade jag ut genom förnstret. Vad ser jag? Jo, ingenting. Det snöade så mycket att man inte såg ut. Kallt som satan och blåste som bara den gjorde det också. Blä, tänkte jag och började klä på mig.

Jag satte på mig min skidutrustning + mina vanliga kläder över, då jag inte hade någon lust att frysa. Dessa kläder brukar jag har på mig i Trysil när det är ca 15-25 minus ute.

-Långkallingar
-Skidstrumpor+raggisar
-Underställlinne+vanligt linne+stickad tjock kofta
-Skidanorak
-Skidvantar+mössa
-Den tjockaste halsduken

Jag pulsar till bussen, då det har kommit så mycket snö att dom inte hunnit ploga utanför mig. Jag fryser nästan ihjäl i väntan på 676an. Sedan kliver jag på, somnar och vaknar inne i stan. Vet ni vad jag lägger märket till? Jo, det har inte snöat en millimeter här! Solen skiner och fåglarna kvittrar! Och nästan, men bara nästan kunde man se vårblommorna slå ut. (kanske inte, men fatta vad jag menar) Där knatade jag alltså runt i full skidmundering och trodde att jag skulle löka sönder.

Men så går det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback